ID dedicacion: 
1

Masters

Master en Organisation d'événements et Tourisme d'affaires

Octobre 2019
2 ans
BAC+3
Full-Time
89.000 DHS

Présentation Masters

Le Master en Organisation d'événements et tourisme d'Affaires a pour objectif de former des professionnels et des managers pour mener des projets d'affaires centrés sur la planification et la gestion de différents types d'événements, (en particulier des actions de benchmarking, des congrès et conventions, des « incentives », des salons professionnels, des voyages d'affaires), qui dominent les concepts de stratégies de communication, de protocole et de relations publiques afin de générer un développement touristique de qualité axé sur le segment du tourisme d'affaires.

De plus, cette formation permettra l’acquisition de connaissances dans le domaine entreprenariat telles que l’élaboration de stratégies, l’utilisation des nouvelles technologies, la prise de décision efficace, le besoin d’adaptabilité et d’ouverture et ce afin de maintenir un haut niveau de compétitivité dans un secteur hautement globalisé et évolutif.

 

Masters

Master en Direction Hôtelière et de la Restauration

Octobre 2019
2 ans
BAC+3
Full-Time
89.000 DHS

Présentation Masters

Le Master en Direction Hôtelière et de la Restauration vise à former des cadres pour mener à bien des projets dans le domaine de la gestion de l’hospitalité aussi bien du point de vue commercial qu’en prenant en considération l’impact des nouvelles technologies.

Cette formation donnera aux apprenants une connaissance approfondie de l’industrie hôtelière et de la restauration pour leur permettre d’accéder à des postes de responsabilités et ce en développant leur capacité de création, d’innovation, d’adaptabilité à un contexte dynamique et changeant, tout en insistant sur la nécessité d’adopter une gestion respectant un développement durable de cette industrie.

 

Licence

Licence en Tourisme International

Septembre 2019
3 ans
BAC
Full-Time
64.000 DHS

Présentation Licence

Le développement du programme de Licence en Tourisme International par Ostelea Rabat, s’inscrit dans la droite ligne et est en phase avec la politique du Ministère du Tourisme, du Transport Aérien, de l’Artisanat et de l’Économie Sociale du Royaume du Maroc.

En effet, les autorités marocaines ont mis en œuvre un plan et une démarche de restructuration du secteur touristique avec comme objectif le doublement de la taille de ce secteur dans le cadre de la stratégie touristique “Vision 2020”.

 

Afin de mener à bien cette mission, il sera nécessaire pour la pays de compter avec des cadres dirigeants ayant une solide connaissance des fondements régissant l’industrie touristique et hôtelière actuelle et leur permettant d’anticiper et de contribuer aux évolutions à venir; d’avoir une vision claire, globale, ouverte et à l’écoute du secteur touristique et de l’hôtellerie, ainsi qu’une capacité d’adaptation et de réactivité aux évolutions du marché et des contextes socio-économiques nationaux et mondiaux qui sont en constante mutation et avec tous les nouveaux défis et besoins qui en découlent.

 

Forte de son expérience et de son succès en Espagne et en Amérique Latine, Ostelea, School of Management in Tourism and Hospitality, souhaiterait partager son expertise en proposant une Licence en Tourisme International.

La licence en Tourisme international couvre aussi bien le domaine des sciences sociales telles que l’économie, l’histoire, la géographie, la géopolitique, le droit, la sociologie, la responsabilité sociale, le développement durable, les ressources humaines; ainsi qu’une dimension plus technique incluant le marketing, le management, la logistique, les procédures qualité, les nouvelles technologies de l’information et les réseaux sociaux.

Le secteur touristique étant par essence international, une attention particulière est accordée à l’enseignement des langues étrangères avec à la fois des modules complémentaires à chaque semestre mais également des cours dispensés en langue anglaise et ce dès la deuxième année de la Licence.

Des accords avec des chaînes hôtelières nationales et internationales permettront aux étudiants d’effectuer leurs stages dans un établissement prestigieux afin de mettre en pratique leur apprentissage.

 

 

Octobre 2017
10 mois

Présentation Masters Exécutif Tourisme (Full-time)

The objective of Ostelea’s Master in Events Organization, Protocol and Business Tourism is to equip professionals and executives to lead business projects focused on planning and managing various types of events (in particular, Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions (MICE), as well as congresses, conventions and trade fairs), ensuring that they have a firm grasp of the concepts of protocol and communications and public relations strategies, and enabling them to generate tourism development specializing in the quality business tourism sector. The programme also ensures that participants have the business perspective required to be efficient in the decision-making process.

Reasons for studying the Master’s Degree in Events Planning, Protocols and Business Tourism (MICE) at Ostelea:

  • The students that complete their training will receive a triple certification: the European certificate issued by Ostelea, recognised from either the University of Lleida or the Rey Juan Carlos University and accredited by the government and signed by the National Superior Education Minister.
  • Organising real events: Master’s students will be in charge of organising events and the school’s protocol.
  • Managing your personal brand: The programme helps develop the skills involved with managing your personal brand, which include learning personal marketing and employability techniques that will be of assistance when seeking professional opportunities in Morocco and other countries.
  • Extensive programme of visits to trade fairs, events and organisations.
  • Possibility of taking a residential at the Barcelona or Madrid campus.
  • Business tourism has a lot of potential for improvement in Morocco and is an important source of income for the sector.
  • The recovery of European and international economies will allow us to find new opportunities in the sector, which is worth around 20% of tourism worldwide.
  • Throughout the year, trade fairs and events will be held to bring together all kinds of sectors and audiences, which will lead to a large amount of both participants and visitors, providing a source of employment, networking and economic growth for the country.
  • The MICE programme provides the country with the professionals it needs to lead projects that involve new structures and teams, which are currently underway in the main cities, helping one of the most important sectors with the highest level of investment in the country to grow. 

Octobre 2017
10 mois

Présentation Masters Exécutif Tourisme (Full-time)

Ostelea has decided to develop a programme of the Executive Master in International Tourism Management specializing in Hotel and Restaurant Management, the objective of which is to equip professionals and directors to lead global business projects in the field of hospitality management.

Reasons to take the Ostelea’s Master in Hotel and Restaurant Company Management/Food&Beverage:

  • The students that complete their training will receive a triple certification: the European certificate issued by Ostelea, recognised from either the University of Lleida or the Rey Juan Carlos University and accredited by the government and signed by the National Superior Education Minister.
  • Revenue Management. This discipline involves applying analytical tools to predict consumer behaviour in terms of buying and booking hotel services and thereby enable the optimization of the service availability and price in order to maximize the profitability of the business.
  • Business Game. The programme includes a Business Game and is the only programme in the field to do so.
  • Possibility of taking a residential at the Barcelona or Madrid campus.
  • Professional internships. The Master gives the option of doing an internship in the areas of hotel chain and restaurant company management. 
  • The programme includes a series of conferences with Hotel and Restaurant Company Directors.
  • International vision: 66% of the students come from abroad, from countries including Argentina, Austria, Australia, Belgium, Bolivia, Brazil, Canada, Chile, China, Colombia, Denmark, Ecuador, Filipinas, France, Germany, Great Britain, Holland, Honduras, India, Italy, Japan, Mexico, Norway, Paraguay, Peru, Philippines, Portugal, Russia, Sweden, Switzerland, the USA and Venezuela.
  • Research group: Members of the academic faculty of the Master form part of the Multi-disciplinary Tourism Research Group (GRIT-EAE), which focuses its scientific output on the field of International Tourism Management.

Octobre 2017
10 mois

Présentation Licence

The Ostelea School of Tourism and Hospitality offers a new Bachelor Degree in Tourism and Travel & Leisure Management, with the main aim of equipping professionals working in any functional department to successfully manage companies and businesses primarily dedicated to planning and managing international destinations and tourism products.

Reasons for taking Ostelea’s Bachelor Degree in Tourism and Travel & Leisure Management:

  • The students that complete their training will receive a triple certification: the European certificate issued by Ostelea, recognised from either the University of Lleida or the Rey Juan Carlos University and accredited by the government and signed by the National Superior Education Minister.
  • “Guaranteed” 12-Month internship with businesses in the sector, such as NH Hotels, Meliá, H10, Hotusa, Eurostar, Hilton, Turijobs, El Tenedor, Sixt, etc.  
  • ERASMUS Programme to participate in an exchange programme in EUROPE.
  • Languages. Opportunity to study the course in French or English.
  • INTERNATIONAL Mobility Programme. Ostelea has a wide range of special agreements with foreign universities, including the UPC in Lima, the Anahuac Mayab University in Mexico City, and the INSEEC in Paris.
  • Possibility of taking a residential at the Barcelona or Madrid campus.
  • 4 + 1: Ostelea offers the opportunity to do a Master’s Degree in International Tourism Management once you have finished the Degree Course. 
  • Attending trade fairs related to the sector.
  • Series of meetings with hotel managers and managers from restaurant businesses and international tourism consultants.
  • Possibility of taking two minors (Strategic Management of International Tourism Businesses and the Creation of Products and Promotion of International Tourist Destinations).
  • Use of Specialised Software: the students will learn how to use travel reservation software through the Amadeu e-learning program, one of the leading international reservations platforms.